Saturday, September 10, 2016

The Arch of Triumph Paper Model - Assembled by Gustavo Araujo Chaves


I am very happy to show the work of my new friend, Gustavo Araujo Chaves. He uses the papercraft hobby as a form of therapy, in your case to fight depression. Besides the photos, he left me a few words, that I take the liberty to transcribe below:

"Hello, Mauther
I would like to say that the papercraft hobby has helped me a lot not only with the disease but also in day-by-day, because I believe that this therapy develops logic and thoroughness that are much needed in everyday life."


Many thanks, Gustavo, for the photos and words. I believe that many people visiting the blog will identify with your words. - Mauther


Eu estou muito contente por poder mostrar o trabalho do meu novo amigo aqui do blog, o Gustavo Araujo Chaves. Ele usa o papelmodelismo como uma forma de terapia, no seu caso para combater a depressão. Além das fotos, ele deixou-me algumas palavras, que eu tomo a liberdade de transcrever abaixo:

"Ola Mauther,
gostaria de falar que o papelmodelismo tem me ajudado bastante nao só com a doença, mas também no dia a dia pois acredito que essa terapia desenvolve a lógica e a meticulosidade que são muito necessário no dia a dia."


Muito obrigado, Gustavo, pelas fotos e pelas palavras. Eu creio que muitas pessoas que visitam o blog vão se identificar com elas. Um grande abraço! - Mauther


More Architectural Paper Models related posts:

Santa Fe Grains & Goods Warehouse Paper Model - by Papermau Download Now!

Desktop Architecture - European Houses - by Papermau - Download Now!

Medieval Castle Facade For Mini Figures In 1/25 Scale - by Papermau Download Now!

The Pirate Cove Diorama Paper Model - by Papermau - Download Now!

1 comment:

  1. 100 x 100 real. Aunque no nos quede tan bellos algunos trabajos pero el ezfuerzo y el logro de satifacerse haberlo hecho uno mismo a pesar de ese mal que a muchos nos atañe . Te felicito de verdad por lograr superar esa agonia y tomar esto como terapia. y asi como nuestra querida compañera de modelos de papel nos complace con estas obras en papel que no hace sentir y maravillarnos con el modelismo que es bastante dificil y nos ayuda a concentrarnos y liberar las tensiones del dia a dia. Me uno al club ya que con esto puedo satisgfcer mis gustos de una aficion que habia perdido como lo es el modelaje en plastico. Me quedo ahora con el trabajo de modelaje en papel. :))

    ReplyDelete