Wednesday, June 29, 2016

The Ephemeral Museum - An Ancient Ship Papercraft - by Papermau



I "am in the paper modeling" since 2005, although I've had contact with paper models from my childhood in the 1970s, via magazines that were sold sporadically in newsagents. I remember magazines with houses to build and dioramas/playsets of airports, western forts, nativity scenes and the like. With the advent of the internet what happened was simply a revival of the papercraft hobby for me and many other people of my generation. Today I am opening a new session here on the blog, the Ephemeral Museum , which is a place where I will show some of the models that I built all these years. I would also like this to be a space where all modelers friends could show their work, so if anyone wants to participate in this "museum", just send photos of your work and a few words, if you want, to the e-mail:

mautherous@gmail.com

All who submit their work will be published without exceptions.

Now about the work chosen to inaugurate this space: this small ship was made over ten years and there are no templates. It was all done by hand, suddenly, with brown cardboard. I really did not remember most of it until yesterday evening, when I and my daughter Maiu were digging in dusty old boxes and found a lot of old models, most with more than ten years, all very well stored and in perfect condition. There's a lot that I did not even remember having built and many others that I have thought had gone into the trash. These "lost" paper models were that made I had the idea of creating this new topic here on the blog. I hope to count on your collaboration so that this space becomes a place to preserve the history of our hobby.


Eu "estou no papelmodelismo" desde 2005, embora eu já tivesse contato com modelos de papel desde minha infância, nos anos 1970, via revistas que eram vendidas esporadicamente em bancas de jornal. Lembro que haviam revistas com casas para montar e dioramas/playsets de aeroportos, fortes-apache, presépios e coisas do tipo. Com o advento da internet o que houve foi simplesmente um renascimento do hobby do papelmodelismo para mim e muitas outras pessoas de minha geração. Hoje eu estou inaugurando uma nova sessão aqui no blog, o Ephemeral Museum, que é um lugar aonde irei mostrar alguns dos modelos que eu construí em todos estes anos. Também gostaria que esse fosse um espaço aonde todos os amigos modelistas pudessem mostrar seus trabalhos, sendo assim, se alguém quiser participar deste "museu", basta mandar fotos de seu trabalho e algumas palavras para o e-mail abaixo:

mautherous@gmail.com

Todos que enviarem seus trabalhos serão publicados, sem exceções.

Agora sobre o trabalho que escolhi para inaugurar este espaço: este pequeno navio foi feito há mais de dez anos e não há templates. Ele foi todo feito à mão, de improviso, com papel cartão pardo. Eu realmente não me lembrava mais dele até ontém à noite, quando eu e minha filha Maiú estávamos mexendo em velhas caixas empoeiradas e encontramos um monte de modelos antigos, a maioria com mais de dez anos, todos muito bem guardados e em perfeito estado de conservação. Há muita coisa que eu nem lembrava ter construído e outras tantas que eu já pensava que haviam ido para a lixeira. Foram estes modelos de papel "perdidos" que fizeram com que eu tivesse a idéia de criar este novo tópico aqui no blog. Espero contar com a colaboração de vocês para que este espaço se torne um lugar para preservar a história do nosso hobby.



More Paper Model History related posts:

A Brief History Of Paper Models In The WW2 - by Philip Koopman, Sr.

Ancient Bath House In Japan - by Live Journal - via Paper Modelers

Paper Model History - A Really Very Old Paper Model

Paper Model History - Chinese Hungry Ghosts Festival - Festival Chinês Dos Fantasmas Famintos

1 comment:

  1. Show de bola, apesar de não ser uma bola, mas um navio. Ficou lindo. Parabéns

    ReplyDelete